Friday, April 21, 2006

Don't tell anybody ... or you might be judged for ever

  • jag har inte sett scrubs, är det verkligen något att se?
  • jag gillar verkligen gilmore girls, det är som Moonlighting, fast bara för tjejer.
  • såg du det där avsnittet av Let's dance, när...
  • Peter Jidhe är fan bäst. På allt.
  • Jag saknar Agneta Sjödin på TV, vart har hon tagit vägen egentligen?
  • Jag tycker Jeopardy är bättre nu, med Adam Alsing. Härenstam va en sån pajas.
  • Lost? Vadå lost? Lost vadå?
  • Sopranos? Ähh, jag såg första avsnittet, men det var ju sådär. Tacka vet jag Par i brott!
  • Jag kunde verkligen relatera till Paradise Hotel-Olinda. Jag förstod henne på pricken. Varenda grej kändes ... självupplevd.
  • Letterman släng dig i väggen. Jag säger bara ... Oldsberg.

4 Comments:

Blogger eff said...

Scrubs är värt att se. Inte allt, dock. Säsong fyra är rätt dålig, femman är som tur är bättre.
Ska jag tipsa mer specifikt är det de tre avsnitten när Brendan Fraser är med som Dr. Cox kompis (och samtidigt hans exfrus bror) som bör tittas på. Två är från säsong 1, det tredje från säsong 3 (och ett av de bästa trettiominutersavsnitt jag sett i en komediserie någonsin--de vågar tackla saker som sorg och saknad på ett vackert sätt).

Gillar också Gilmore Girls. Snyggt program, bra dialog, bra karaktärer, blir inte speciellt tradigt. Bra, helt enkelt.

Alsing är mysfolklig. Härenstam var typ sjuttiotalsfolklig, dvs lite Herr Härenstam, tag i hand och bocka.

Lost är farligt. Jag börjar gilla det.

Oldsberg spöar dock inte Letterman. Eller, lite kanske. Beroende på situation. Intervjumässigt är Oldsberg bättre, han verkar intresserad, Letterman bara läser innantill mest hela tiden. Men över lag, Letterman tar hem det. Tror jag...

11:01 PM  
Blogger Urologen said...

Hrm, Eff, jag redogjorde egentligen bara för saker som man inte bör säga till folk, rent generellt. Eller rättare sagt, som JAG tycker att man inte bör säga till folk rent generellt.

Nu måste jag skapa mig en ny bild av dig, framförallt för det där med Gilmore girls... AJAJAJ.

Kan inte du kommentera min lilla photoshop-exkursion, där jag låter en streckgubbe kissa på Haley Joel Osment? Var det osmakligt tycker du? Jag tyckte det var lite fint...

11:28 AM  
Blogger eff said...

Jag såg det bara som en chans att hålla med eller säga emot. Min konfrontationsgen blev dominant där, helt enkelt.

Gilmore Girls är bra. Snygga miljöer, snygga kvinnor, rapp och rolig dialog. Till skillnad från en del andra män (menar inte dig nu, Max) så har jag inga problem att titta på och njuta av en serie som har tydlig "chick TV"-stämpel. Många avfärdar den direkt har jag märkt, jag gillar't.

Haha, hade missat att du lagt till en streckgubbe som slår en sjua på Osment. Underbart.

12:25 PM  
Blogger Urologen said...

Nej, hade du missat streckgubbekisset? Det betyder ju att fler kommer att göra/kan ha gjort det.

Vilken chock.

2:23 PM  

Post a Comment

<< Home